Sinds 1 juni 1996 is de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen van kracht. Hieruit voortvloeiend, is elk zorgcentrum in Nederland verplicht een cliëntenraad in te stellen. Deze wet beoogt de positie van de cliënt/patiënt in de zorgsector te versterken. Bij Anna Ouderenzorg is de cliëntenraad een actief betrokken gesprekspartner voor de directie bij diverse beleidsonderwerpen.
Taken cliëntenraad
Iedere locatie heeft een eigen cliëntenraad. Deze behartigt de gemeenschappelijke belangen van de bewoners van deze locatie en wil een actieve bijdrage leveren aan het bevorderen van de kwaliteit van de zorgverlening. Naast de drie locatiegebonden cliëntenraden, is er ook een centrale cliëntenraad. Deze geeft gevraagd en ongevraagd advies over het beleid, waarbij het welbevinden van de bewoners voorop staat.
Gemeenschappelijk belang
De cliëntenraad houdt zich niet bezig met individuele problemen, wél met de gemeenschappelijke belangen van de bewoners van de verschillende locaties van Anna Ouderenzorg.
Meer informatie?
Heeft u vragen of wenst u meer informatie, dan vindt u hieronder de contactgegevens van de lokale cliëntenraden en van de centrale cliëntenraad
Contactgegevens lokale cliëntenraden
Cliëntenraad Berkenheuvel
de heer M. van Leuken
clientenraad-berkenheuvel@st-anna.nl
088 - 567 77 00
Cliëntenraad Heide
de heer J. van Genuchten
088 - 567 77 00
Cliëntenraad Nicasius
clientenraad-nicasius@st-anna.nl
088 - 567 77 00
Contactgegevens centrale cliëntenraad
de heer H. Hermsen
088 - 567 77 20